Zakelijk advies - bedrijfstrainingen

De uitstraling en omgangsvormen van werknemers zijn erg belangrijk voor bedrijven.

Wij geven bedrijfstrainingen in omgangsvormen, etiquette en uiterlijk. De omgangsvormen in het buitenland verschillen op veel vlakken van onze dagelijkse omgangsvormen en etiquette. Wat in Nederland als formeel gezien wordt, kunnen mensen in andere landen als informeel interpreteren. In de image bedrijfstraining leert u de omgangsvormen en etiquette die vandaag de dag in verschillende culturen gelden. Al onze trainingen worden op maat gemaakt naar relevantie van uw bedrijf en kunnen op locatie worden gegeven. 

Een voorbeeld; de training ‘Omgangsvormen’

Wie goede omgangsvormen heeft straalt klasse uit

Of het nu gaat om het eerste contact met klanten of een etentje met een bekende – in elke situatie is het belangrijk, dat u de juiste toon treft. Wie de regels kent en ze beheerst, heeft meer succes. Lichaamstaal helpt u, om op hetzelfde niveau als de klant te communiceren.

U leert in deze opleiding welke omgangsvormen vandaag de dag gelden en hoe u een positieve atmosfeer voor gesprekken en onderhandelingen schept. Daarbij staat uw persoonlijkheid op de voorgrond.

Inhoud
Deel 1; Omgangsvormen en lichaamstaal
Geschiedenis van de etiquette
Echtheid; wie definieert de omgangsvormen?
De eerste indruk; van doorslaggevende betekenis
Wie begroet wie? Het juiste voorstellen en introduceren
De kunst van ‘small-talk’
De hiërarchie in firma’s en de klant als koning
Het sollicitatiegesprek
Het dagelijks leven; e-mail, social media en telefoon
Lichaamstaal in de praktijk; welke taal spreekt mijn lichaam